Sådan slapper du af - med en kop te i hånden

Har du en hektisk hverdag og mangler inspiration til, hvordan du får slappet af på en effektiv og hyggelig måde? Sæt tekanden over og læs med. Her kommer 10 yndlingsmåder at slappe af på med en kop te ved din side.

10 måder at slappe af med en kop te

  1. Snak med din hund eller kat: Dette kræver vidst ikke yderligere forklaring. Medmindre du har allergi, så er det at snakke med dit kæledyr, automatisk beroligende på nervesystemet, og skal nok give dig et smil på læben.
  2. Skriv i journal eller dagbog: Eller det kan være at skrivning hjælper dig med at organisere tankerne. Uanset hvad, så er det beroligende at skrive med en kop te ved din side. Især, hvis du skriver i hånden.
  3. Spil online casino: Klik dig ind på et af Danmarks bedste online casinoer og hyg dig med en omgang sportsbetting eller slots. Så er du sikker på at få en hyggelig og afslappende stund, og kan endda vinde kontanter. Du kan finde samtlige online casino med dansk spillicens på https://gratispengespil.com.
  4. Se en film: Vidste du, at når du sidder og ser på noget, der kører på skærmen, går hjernen i såkaldte alfa-hjernebølger. Det er faktisk den samme bølgetype, der er associeret med meditation. Du kan altid finde en gyserklassiker på Netflix eller gå ind på din yndlingskanal på Youtube. En stensikker måde at få slappet af på.
  5. Lyt til din yndlingssang: Frem med dine gamle vinyler, eller bare Spotify, hvis du ikke lige har en pladespiller stående. Du kan snildt kombinere musik med at skrive og nogle af de andre aktiviterer på listen – eller fokusere kun på musikken. Det er endnu bedre, hvis du har et vellydende anlæg eller hovedtelefoner fra f.eks. Grado.
  6. Stearinlys: Tænd et stearinlys... for dig selv. Og prøv at sid stille og fokuser blikket på den blå del af flammen. Du kan gøre det i 10 minutter eller en hel time - virker bedst inden, du skal sove. Men husk, ingen stearlinlys i sengen, og udluftning bagefter.
  7. Børst hår: Som du måske har bemærket, har det en beroligende effekt at børste dit hår. Og det er noget du kan gøre uanset hvor og hvornår det er. Det stimulerer hovedbunden, og resulterer også en en bonusgevinst i form af hår der ser bedre ud.
  8. Snak med en ven: Når du sidder og hygger med en kop te, er det en oplagt chance for at ringe til en ven du ikke har snakket med længe. Eller tag eventuelt på café eller i parken sammen. Så får du også plejet dine relationer, hvilket er meget sundt og godt for alle parter.
  9. Meditér: Du kan nok ikke rigtigt drikke og meditere på samme tid. Men når du er færdig med teen, hvorfor så ikke sidde og tælle vejrtrækninger eller fokusere på et punkt foran dig. Meditation bringer nemlig mange fordele med sig, såsom afslapning, ro, glæde, bedre hukommelse, og meget mere.
  10. Vær kreativ: Det er lige meget, om du synes, du ikke er nogen stor kunstner. Lad være med at dømme dig selv, fat pennen og bare tegn. Kruseduller, huse, eller landskaber. Det er kun fantasien, der sætter grænser her, og de repetitive bevægelser vil med garanti have en afslappende effekt på dig.
31 Aug 2020